Wat is er verkeerd met de promo van Disneyland Paris?

Disneyland Paris

4,218 totaal aantal vertoningen, 2 aantal vertoningen vandaag

Misschien is het jullie ook al opgevallen. Bijna iedere dag komen er op TV reclamespotjes van Disneyland Paris op het scherm. Tijdens deze reclameboodschappen wordt “Frozen Summer Fun” in de kijker gezet samen met een promoactie die momenteel geldig is.

“Frozen Summer Fun” krijgt dus voor het tweede jaar op rij een ‘promo’ campagne. Terwijl er niets nieuws aan is, het hoogtepunt van dit ‘seizoen’ (die amper een seizoen te noemen is) is nog altijd de “Frozen Sing Along” show. Maar aangezien die ook al vorig jaar te zien was en ook tijdens het afgelopen Kerstseizoen is er eigenlijk nog weinig speciaals aan.

Andere leuke seizoenen daarentegen zoals “Swing into Spring” die veel meer te bieden heeft dan slechts 1 show, en dit jaar zelfs een nieuwigheid met Forest of Enchantment, krijgt dan bijna geen promotie en al zeker geen commercials op tv. Toch wel een rare keuze als je het mij vraagt.

Binnen enkele weken opent een volledig nieuwe show in het Animagique theater: Mickey’s & The Magician, maar ook daarover heb ik nog geen commercials op tv gezien of een vermelding in de huidige commercials. Terwijl dit wel voor deze zomer dé nieuwigheid is waar iedereen momenteel naar uitkijkt.

Promoten ze het Resort momenteel op een verkeerde manier?? Ik vind van wel. Ze zouden meer de nadruk moeten leggen op de “nieuwe” toevoegingen. Zodat de mensen weten dat er wel altijd iets nieuws te beleven is in Disneyland Paris. Een indruk dat ze nu niet hebben.


What's wrong with the promotion of Disneyland Paris?

Perhaps you have seen it too. Almost every day there are commercials on your TV-screen from Disneyland Paris. During this commercials “Frozen Summer Fun” is the highlight along with a promo that is currently valid.

“Frozen Summer Fun” is having a promo campaign for the second year in a row. While there is nothing new about it, the highlight of this ‘season’ (which is hardly a season) is still the “Frozen Singalong” show. But given that it was already there last year and it was also playing during the Christmas Season, so it’s not really special anymore.

Other nice seasons such as “Swing into Spring” that has much more to offer than just one show, and this year even a novelty with “Forest of Enchantment”, had almost no promotion, and certainly no commercials on TV. Quite a strange choice if you ask me.

Within a few weeks, a completely new show at the Animagique theater opens: Mickey’s & The Magician, but also no commercials on tv or an mentioning in current commercials. While this is the new big thing this summer.

Are they promoting the Resort in a wrong way ?? I think so. They should put more emphasis on the “new” additions. So that people know that there is always something new in Disneyland Paris. An impression they don’t have now.

1 thought on “Wat is er verkeerd met de promo van Disneyland Paris?

  1. Ik snap goed dat ze over Frozen reclame willen maken, het is nu éénmaal populair.
    En vorig jaar merkten ze het ook in de bezoekersaantallen.

    Maar ze konden er gerust 3 seconden met de nieuwe show van de studio’s erin doen.

    Ik hoop niet echt op top drukte want ik vrees dat capaciteit dit jaar een probleem gaat zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

code