Goed nieuws voor shopfans: vanaf het eerste kwartaal van 2025 openen er geleidelijk drie nieuwe Disney-boetieks in Disney Village.
Deze nieuwe winkelconcepten zijn een onderdeel van de transformatie van Disney Village, ontworpen om gasten een modernere, uitnodigendere en unieke ervaring te bieden, met een vleugje Disney-magie.
DISNEY STYLE: dé plek voor fashionista’s
Deze lifestyle-boetiek biedt een breed scala aan Disney-mode en accessoires waar Edna Mode trots op zou zijn. Een aantal toespelingen op de excentrieke en getalenteerde ontwerper van The Incredibles worden verwerkt in de visuele identiteit en inrichting van deze boetiek.
Disney Style is de perfecte plek voor gasten om nieuwe outfits en accessoires te vinden dankzij het brede assortiment producten, de sectie voor jongvolwassenen en enkele exclusieve stukken die alleen in deze winkel verkrijgbaar zijn. Er zal ook een hoek zijn die volledig is gewijd aan het aanpassen van een breed scala aan items om een unieke look te creëren.
DISNEY GLAMOUR: De conceptstore die de modesamenwerkingen in de schijnwerpers zet
De Disney Glamour-boetiek, die direct naast Disney Style komt en ermee verbonden is, zal een breed scala aan sieraden, kleding en elegante accessoires aanbieden, waaronder creaties van Pandora, officiële partner van Disneyland Paris. Er is speciale aandacht besteed aan de architectuur en verlichting om de elegantie en kwaliteit van de tentoongestelde producten te laten zien. Disney Glamour zal ook een aantal capsulecollecties hosten in samenwerking met bekende merken, wat resulteert in unieke producten.
Deco by Disney: alles om je huis te personaliseren
Tot slot zal deco by Disney fans van woondecoratie zeker bekoren, door woonproducten, decoratie en gelimiteerde Disney-verzamelobjecten samen te brengen, waaronder de populaire ‘Art on Demand’-service waarbij gasten Disney-kunstwerken kunnen afdrukken. De boetiek is ontworpen om Disney-enthousiastelingen te inspireren om hun favoriete personages en verhalen tot leven te brengen wanneer ze weer thuis zijn.
De indeling van de winkel en de informele productpresentaties dienen als inspiratie voor hoe deze objecten naadloos kunnen worden tentoongesteld in een huiselijke omgeving.
‘Als onderdeel van de transformatie van Disney Village wilden we een compleet nieuwe winkelervaring bieden om onze gasten te verrassen. Ten eerste wilden we nieuwe concepten aanbieden die anders zijn dan wat de rest van ons resort te bieden heeft. Ten tweede wilden we dat de organisatie van deze winkels licht en luchtig zou zijn, met een gestroomlijnde gastenstroom. En bovenal wilden we unieke en exclusieve producten, samenwerkingen, maatwerk en meer bieden. We kijken ernaar uit om ons nieuwste werk aan onze gasten te onthullen wanneer deze nieuwe winkels in het voorjaar openen,’ zegt Jean-David Marque, Director of Merchandise & Retail bij Disneyland Paris.
Deze nieuwe winkelervaringen maken deel uit van een meerjarig transformatieplan voor Disney Village, dat ook nieuwe restaurants omvat om meer culinaire diversiteit, vernieuwde winkelpuien en een verbeterde sfeer te bieden.
Er zijn nog veel meer projecten gaande of gepland, waaronder de renovatie van The LEGO® Store, de opening van het Italiaanse restaurant Casa Giulia en een nieuwe McDonald’s in 2026, en de aanstaande transformatie van de beroemde Sports Bar, die samen met New York Style Sandwiches* vanaf 2 december de deuren zal sluiten voor een aantal maanden van renovatiewerkzaamheden.
*New York Style Sandwiches zal definitief sluiten om de capaciteit van de Sports Bar & Lounge te vergroten.