Disney Village transformatie: Imagineers delen hun creatieve visie en kijken vooruit naar de volgende stappen


Use the translate function to translate this website to 9 different languages. Traduisez ce site en 9 langues différentes.

Temidden van de 30e viering van Disneyland Parijs en als onderdeel van de algehele transformatie van de bestemming, kondigden we de gefaseerde renovatie aan van Disney Village, de eet- en uitgaanswijk van het resort, te beginnen met de toevoeging van Rosalie, een traditionele Franse brasserie.

Omdat de jaarwisseling binnenkort nieuwe ontwikkelingen in Disney Village met zich meebrengt, gingen we zitten met Imagineers Jean-Marc Mounet, Senior Project Manager, en Greg Ashton, Executive Architect.

Het uitbreidingsplan van Disney Village is een gelegenheid om het ontwerp van dit belangrijke gebied te heroverwegen.

Trouw aan zijn oorspronkelijke doel en ontwerp, blijft Disney Village een eet- en winkelgebied dat het vertellen van Disney-verhalen viert in een artistieke en eigentijdse stijl. Deze creatieve visie beheerst het huidige project en is ook een kans om opnieuw consistentie te brengen in een gebied dat in de loop der jaren aanzienlijk is geëvolueerd.

Zoals Greg Ashton uitlegt: “Zoals oorspronkelijk bedacht, was Disney Village een veel kleinere locatie en werd vervolgens stapsgewijs uitgebreid. Sommige van die toevoegingen brachten soms de doorstroming en verbindingen met ons aanbod in gevaar. Ons team kreeg de kans om naar de ontwikkeling als geheel te kijken en was in staat om verschillende doordachte, strategische wijzigingen aan de bestaande infrastructuur aan te brengen die een significante en positieve invloed zullen hebben op de gastervaring.”

Meer dan ooit laat Imagineering zich inspireren door de Parijse manier van leven

Hoewel je je misschien afvraagt ​​of een getransformeerd Disney Village de uitgaanswijken van andere Disney-resorts over de hele wereld zou overnemen, verzekert het Imagineering-team dat het zijn eigen identiteit zal behouden: “Ons team was minder geïnspireerd door een enkele, specifieke plek, maar meer door de levendige en actieve levensstijl waar onze gasten naar op zoek zijn,” vertelde Greg. “Onze uitdaging is hoe we dat kunnen integreren in de context van Disneyland Parijs en hoe we het het hele jaar door kunnen laten werken.”

Disney Village zal de gastenervaring in Disneyland Parijs blijven aanvullen door het vertellen van Disney-verhalen in een eigentijdse stijl.

Een brug tussen de meeslepende werelden die gasten in onze parken en het echte leven ervaren, Disney Village biedt een soepele overgang en de mogelijkheid om hun Disney-ervaring te verlengen als ze dat willen.

“Onze aanpak in Disney Village is meer een viering van de verhalen en ervaringen die onze gasten koesteren,” zei Greg, eraan toevoegend dat de aanraking van Disney-magie bestaat uit “lichten, muziek en een reeks unieke kunstinstallaties die onze personages en verhalen vertegenwoordigen in hedendaagse stijlen.” Landschapsarchitectuur zal daarbij een belangrijke functie vervullen: “Het landschap vormt de rode draad in Disney Village. Deze samenhangende aanpak zal de algehele identiteit van Disney Village versterken en ervoor zorgen dat de ruimte gemakkelijk te navigeren is met veel plekken om te ontspannen.”

Disney Village

Volgende stappen in het project zijn onder meer de start van de werken voor brasserie Rosalie en een nieuwe gevelmuur aan Disney Fashion Junior.

Jean-Marc Mounet vertelde dat het team al aan het werk is in de backstage-ruimtes van Disney Village om zich voor te bereiden op het werk op het podium. “Het echte begin van de algehele transformatie zijn de bouwwerkzaamheden voor de nieuwe Franse brasserie Rosalie, die we in januari 2023 willen starten”, onthult Jean-Marc. Hij voegt eraan toe dat de volgende stap een nieuwe gevel op Disney Fashion Junior zal zijn: “Dit wordt de eerste van vele nieuwe gevels in de hele straat. Het zal ook dienen als een proof of concept, dat wil zeggen een deel van de muur waar je het ontwerp en de constructietechnieken voor de rest van de gevels van het gebouw kunt testen en aanpassen.”

Er is een groot team voor nodig…

Als er één handelsgeheim is dat Jean-Marc bereid is prijs te geven, dan is het dat er groot team voor nodig is om zo’n ambitieuze creatieve visie tot leven te brengen. “Het transformeren van een bestaande infrastructuur is niet alleen een uitdaging vanuit het oogpunt van ontwerp en ontwikkeling. Het vereist ook dat rekening wordt gehouden met alle voorwaarden, waaronder het feit dat de straten gedurende de hele renovatie open blijven voor gasten! Om ervoor te zorgen dat Disney Village aan alle verwachtingen van huidige en toekomstige gasten voldoet, betrekt ons projectteam creatieve krachten zoals Imagineering, maar ook verschillende operationele en ondersteunende teams van Disneyland Paris.”

PixieDust.be

Geef een antwoord

Translate this website to 9 different languages
HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com