?? For the first time since its opening, Europe’s number one tourist destination will participate in Patrimony Days, a national program that celebrates French culture and heritage. This highly anticipated annual tradition will carry the theme “the art of sharing”.
On Saturday and Sunday September 15th and 16th, guests will discover Disneyland Paris in a new light with a brand new experience that focuses on architecture, history, gastronomy, and local artisanal trades. In addition to special guided tours organized just for the event (pre-registration only via site to be communicated later), a mobile app will be developed so that guests can learn more in a new interactive way about the inspiration behind Disneyland Park and some of its rare jobs. Playful and didactic at the same time, the app will be available for two days only, September 15th and 16th, on Android and iOS.
Since its opening, Disneyland Paris has been firmly rooted in European and French culture. References are numerous around the resort, from the fairy tales that inspired Disney classic films, the architectural style that pays homage to French sites, or gastronomy that is artfully represented in over 60 restaurants. Disneyland Paris boasts a strong multi-cultural identity, through attractions like Ratatouille : L’Aventure Totalement Toquée de Rémy, structures like Sleeping Beauty Castle, and events such as the Rendez-Vous Gourmand food fair. The resort also cherishes artisanal trades that are still being practiced around the Parks.
Disneyland Paris is home to over 500 job roles, including some unexpected ones such as coppersmiths, gilders, cabinet makers, and stained-glass makers.
?? Voor het eerst sinds de opening neemt de nummer één toeristische bestemming van Europa deel aan Patrimony Days, een nationaal programma dat de Franse cultuur en erfgoed viert. Deze langverwachte jaarlijkse traditie draagt het thema “de kunst van het delen”.
Op zaterdag en zondag 15 en 16 september zullen de gasten Disneyland Parijs een geheel nieuwe ervaring krijgen die zich richt op architectuur, geschiedenis, gastronomie en lokale ambachtelijke activiteiten. Naast speciale rondleidingen die speciaal voor het evenement worden georganiseerd, zal een mobiele app worden ontwikkeld zodat gasten op een nieuwe interactieve manier meer kunnen leren over de inspiratie achter Disneyland Park en enkele van zijn zeldzame jobs. Speels en didactisch tegelijk, de app is alleen beschikbaar voor twee dagen, 15 en 16 september, op Android en iOS.
Sinds de opening is Disneyland Parijs stevig geworteld in de Europese en Franse cultuur. Er zijn veel referenties rond het resort, van de sprookjes die Disney-klassiekers inspireerden, de architecturale stijl die eer betuigt aan Franse sites, of gastronomie die kunstzinnig is vertegenwoordigd in meer dan 60 restaurants. Disneyland Parijs heeft een sterke multi-culturele identiteit, door attracties zoals Ratatouille: L’Aventure Totalement Toquée de Rémy, structuren zoals Sleeping Beauty Castle en evenementen zoals de Rendez-Vous Gourmand.
Het resort koestert ook ambachtelijke beroepen die nog steeds worden beoefend in de parken.
Disneyland Parijs herbergt meer dan 500 jobs, waaronder een aantal onverwachte dingen zoals kopersmeden, goudmachten, meubelmakers en glas-in-loodmakers.
Maak het ook mee en ga op het weekend van 15 & 16 september 2018 naar Disneyland Paris voor deze unieke ervaring.
Boek nu snel je verblijf of bestel goedkopere tickets online. Wacht niet !