Disneyland Paris has identity problems with shops

ℹ️ Translate this article in another language? Click on the flags in the left corner below !

Het is bekend dat er in ieder Disney park naast attracties ook veel winkels zijn, gevuld met allerlei souvenirs van de parken, de films of van je favoriete Disney figuren. Disneyland Paris is daar geen uitzondering op, plaatsen zoals Main Street USA of Disney Village zijn bijna een aanéénschakeling van verschillende shops. Een deel van die shops hebben een bepaald aanbod die niet altijd in andere winkels te verkrijgen is: bv. voor het grootste aanbod aan gewone souvenirs ga je in het Disneyland Park het best naar het Emporium in Main Street USA of naar World of Disney in Disney Village. De fans gaan dan weer het liefst naar Harrington’s in Main Street USA want daar vind je vooral beeldjes, collectibles, Arribas…enz. Ben je grote fan van Star Wars dan ga je het best naar Star Traders in Discoveryland. Wil je dan weer een mooi aanbod aan keukengerief, glazen of servies dan ga je het best eens binnen bij Lilly’s Boutique en het hele jaar door kerstornamenten kopen kan je bij La Boutique du Chateau in het Kasteel.

Maar toch zijn er tegenwoordig ook heel wat shops waarmee Disneyland Paris niet goed weet wat te doen. Ze hebben geen echte identiteit, Disney weet niet wat er te verkopen. Best raar want als je naar Disneyland in California gaat of Walt Disney World in Florida dan zie je daar een enorme variatie aan merchandise met veel items waarvan je constant denkt “Waarom hebben ze dat niet in Disneyland Paris?”. Als ik deze opmerking besprak met een merchandise verantwoordelijke van Disneyland Paris, twee jaar geleden tijdens het persweekend van het Lion King & Jungle Festival, zei ze “ja, maar hoeveel shops hebben ze in Walt Disney World en hoeveel shops hebben we hier?”, waardoor ze wou zeggen dat ze te weinig shops hebben in Disneyland Paris om ook zo’n groot gevarieerd aanbod aan merchandise te kunnen aanbieden.

Opmerkelijk om dan momenteel shops in Disneyland Paris te zien waarmee ze niet goed weten wat te doen. Enkele voorbeelden:

  • Storybook Store: Deze winkel gelegen naast City Hall in Main Street USA is een winkel waar ze tegenwoordig niet meer goed weten wat te doen. Origineel waren er hier veel boeken te vinden en vroeger ook veel CD’s. Disneyland Paris brengt tegenwoordig minder boeken uit, de vele park CD’s zijn al helemaal verdwenen en ook Disneyland Paris Souvenir VHS cassettes en later DVD’s zijn er uiteraard niet meer en dat waren allemaal de hoofdproducten van de Storybook Store. Tegenwoordig is de winkel niet altijd meer open, werd die deze zomer even veranderd in een shop enkel voor Jaarpashouders met een paar “exclusive” items van de Disneyland Paris Heritage Collectie. Binnenkort verkopen ze hier gewone standaard Mickey Mouse items die in bijna iedere andere winkel ook te verkrijgen zijn.
  • Disney Fashion Junior: Een winkel in Disney Village die vroeger “World of Toys” noemde en gesponsord werd door Mattel is al een tijdje ook de richting kwijt. “World of Toys” was een samenraapsel van allerhande merchandise geworden vooraleer het van naam veranderde naar “Disney Fashion Junior” waar er kledij voor kinderen werd verkocht. De laatste tijd is deze shop vooral gebruikt voor solden, maar ook dat is nu weer voorbij en nu is men opnieuw de shop aan het veranderen in een grote Disney prinsessen winkel met items die ook al in veel andere winkels te verkrijgen zijn.

Andere shops die ook niet echt meer duidelijk zijn in wat ze nu precies verkopen zijn momenteel La Chaumière des Sept Nains, die eigenlijk allerhande prinsessen items verkopen maar zo goed als niets meer van Sneeuwwitje wat je wel zou denken bij het zien van de naam van de shop. Tegenwoordig is ook Flora’s Boutique een winkel geworden met een samenraapsel van merchandise waar ze overstock van hebben van “A Nightmare before Christmas” tot een hele muur met “Lounge Fly” rugzakken, al denken we dat het hier misschien om een tijdelijk fenomeen gaat tot er terug wat meer nieuwe merchandise komt. Binnen enkele maanden zal dit waarschijnlijk de shop worden voor items van de 30ste verjaardag net zoals 5 jaar geleden bij de viering van 25 jaar Disneyland Paris. Studio Photo is een winkel die waarschijnlijk weinig mensen gaan kennen en is te vinden op de Frontlot in het Walt Disney Studios Park. Deze shop was oorspronkelijk de tegenhanger van de Town Square Photography shop van KODAK in Main Street USA ,die door de digitalisering verloren is gegaan. Ook Studio Photo heeft sindsdien geen identiteit meer en is meestal gesloten.

Aangezien ze in Disneyland Paris zoeken om op iedere mogelijke manier extra geld te verdienen door het uitvinden van allerhande extra betalende opties zoals Premier Acces voor attracties of Guaranteed access bij shows of telkens prijzen te verhogen wil ik ze aanraden hun volledig aanbod aan winkels en verkoopruimte te optimaliseren en her te bekijken. Hun merchandise te herorganiseren en een grote en vooral gevarieerder aanbod aan te bieden, want dit zou wel eens een beter initiatief kunnen zijn om cijfers van het bedrijf te verhogen zonder dan gasten of Disney fans boos worden, integendeel ze zouden blij zijn en nog meer zin hem iets te kopen. Disney blij = Disney fans blij !

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

code

Chinese (Simplified)DutchEnglishFrenchGermanItalianJapaneseSpanish
HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com