Interview met France Rougeot, Housekeeping Manager bij Disney’s Hotel New York – The Art of Marvel

ℹ️ Translate this article in another language? Click on the flags in the left corner below !

Terwijl de opening van Disney’s Hotel New York – The Art of Marvel nadert, ontmoeten we France, Housekeeping Manager bij Disney’s Hotel New York – The Art of Marvel



  • Kun je jezelf voorstellen en ons vertellen over je rol in Disneyland Parijs?

Op dit moment ben ik me aan het voorbereiden op de opening van Disney’s Hotel New York – The Art of Marvel. Ik ben in de herfst van 2019 aangeworven als Housekeeping Manager. Samen met mijn team zijn wij verantwoordelijk voor het welzijn van onze gasten. Wij bereiden de kamers voor, voor hun aankomst en helpen hen met hun wensen tot aan hun vertrek. Ik ben als de huisvrouw met de verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat onze gasten zich op hun gemak voelen en dat het team dat ook is. Alles moet constant worden schoongemaakt en onderhouden. Ik werk samen met mijn team, hand in hand, evenals met alle hotelteams (onderhoud, frontoffice, conciërge, bloemendecorateurs, enz.) en dienstverleners (linnengoed, voorzieningen, enz.)

  • Vertel ons over je carrière bij Disneyland Parijs.

Ik was eerder vier en een half jaar in het Ritz Hotel in Parijs geweest en wilde een ander type hotel ontdekken. Dus eind 1995 trad ik in dienst bij het Disneyland Hotel als assistent-huishoudster en in oktober 1998 werd ik aangesteld als Housekeeping Manager van Disney’s Hotel New York. Ik bleef vijf jaar voordat ik terugkeerde naar het Disneyland Hotel, en in 2019 stapte ik over weer ter voorbereiding op de opening van Disney’s Hotel New York – The Art of Marvel.

  • Waar komt jouw affiniteit met Disney vandaan, en meer specifiek met Disneyland Parijs?

Ik heb dit buitengewone Disney-universum ontdekt! Ik geloof dat Walt Disney een visionair was. Ik ontdekte multiculturele teams en hun echte ruimdenkendheid.

  • Hoe ben je meegegaan in het avontuur van Disney’s Hotel New York – The Art of Marvel?

Vanaf februari 2019 heb ik meegewerkt aan het herschrijven van een operationele gids voor mijn beroep terwijl ik de opening van het hotel voorbereidde. Het leek daarom voor mij logisch om te willen solliciteren naar de rol van Housekeeping Manager en dit nieuwe heroïsche avontuur te beleven!

  • Wat maakt volgens jou de hotelopening zo origineel en uniek?

Voor het eerst sinds de opening in 1992 heeft een Disney-hotel op grote schaal een transformatie ondergaan. We hebben nu een hotel dat uniek is over de hele wereld en gasten onderdompelt in de sfeer van een moderne kunstgalerie met meer dan 350 tentoongestelde kunstwerken. Je kunt zelfs Spider-Man zien! Ook de energie van New York City, de iconische stad van het Marvel Universum, is volop aanwezig.



  • Wat waren je eerste stappen in het hotel?

Mijn eerste bezoek aan de bouwplaats was in het voorjaar van 2019. Het maakte diepe indruk op mij. Alleen de muren van Disney’s Hotel New York waren nog over. Disneyland Parijs was klaar om een compleet nieuw hotel te bouwen.

  • Kun je ons voorstellen aan je team? Hoeveel mensen zitten er op?

Als je onze dienstverleners meetelt, zijn we in totaal met zo’n 120 mensen.

  • Hoe begeleid je als leider je team op dit nieuwe avontuur?

De Cast Members en de Team Leaders wilden graag bij het hotel komen, ze zijn erg blij en gemotiveerd om hier te zijn.

Op dit moment zetten we alles op zijn plaats – het voorbereiden en distribueren van Cast-kostuums, het opzetten van onze schoonmaakdienstverleners, het opvolgen van de schoonmaak van het hele hotel – van binnen en van buiten – nadat de bouwwerkzaamheden zijn voltooid, het linnengoed klaarmaken, controleren dat alles klaar is in de kamers, zelfs tot aan de zeep en stationary. We hebben allemaal verantwoordelijkheden en we gaan elke dag samen vooruit.

  • Heeft u anekdotes die u met ons wilt delen over uw werk in het hotel?

We hebben meer dan 30.000 items voor de kamers verzameld – matrassen, bedframes, vuilnisbakken, koffiemachines, hangers, waterkokers – en 10.000 kostuums zijn aanwezig in de kostuumdistributieruimte van het hotel terwijl de fittingen in uitvoering zijn.

  • Wat wil je de gasten die in het hotel verblijven meegeven?

Comfort, welzijn, geluk en persoonlijke service in een stedelijke en levendige sfeer!


Chinese (Simplified)DutchEnglishFrenchGermanItalianJapaneseSpanish
HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com