?? Between laughter and thrills, Disney’s Halloween Festival is an invitation to re-discover Disneyland Paris from the point of view of the Disney Villains. And for this 2019 season, songwriter Scott Erickson, to whom we owe many titles to the Parks, has concocted a brand new song, “Are You Brave Enough? “, which has declined in several versions for the various shows and events of the season. We took great pleasure in asking him about the secrets of his creation!
?? Tussen het lachen en de spanning, is Disney’s Halloween-festival een uitnodiging om Disneyland Parijs opnieuw te ontdekken vanuit het oogpunt van de Disney-schurken. En voor dit seizoen 2019 heeft songwriter Scott Erickson, aan wie we veel titels te danken hebben in de Parken, een gloednieuw nummer bedacht, “Are You Brave Enough?”, Dat in verschillende versies is afgenomen voor de verschillende shows en evenementen van het seizoen. . We hebben hem met veel plezier gevraagd naar de geheimen van zijn creatie!
?? How was born ‘Are You Brave Enough? “?
Initially, it was an idea of John Berrick, Vice President Experience Integration, who is in charge of the Disneyland Paris Entertainment division. We had a meeting at the beginning of the year to prepare the Halloween Festival during which we talked about the novelties of the season, including The Twilight Zone Tower of Terror – A New Dimension of Chills! at Walt Disney Studios Park. As the conversation progressed, he explained that he wanted a song that invites visitors to participate in this adventure by telling them, “Will you have the courage to make this attraction? “Are you brave enough to go on this ride?” I thought it was a great idea and an excellent title for a song. From there, I started to develop this concept. For a season like Halloween, courage is not just about riding a thrilling attraction but more generally to face the fears that we all have deep inside us. It is in this spirit, for example, that I rewrote the lyrics for the musical moment on Central Plaza during “Mickey’s Halloween Celebration” compared to last year: “Are you brave enough to face fears inside” you?
?? Hoe werd ‘Are You Brave Enough’ geboren? “?
Aanvankelijk was het een idee van John Berrick, Vice President Experience Integration, die verantwoordelijk is voor de Disneyland Paris Entertainment-divisie. We hadden een bijeenkomst in het begin van het jaar om het Halloween-festival voor te bereiden, waarbij we het hadden over de nieuwigheden van het seizoen, waaronder The Twilight Zone Tower of Terror – A New Dimension of Chills! in Walt Disney Studios Park. Naarmate het gesprek vorderde, legde hij uit dat hij een lied wilde dat bezoekers uitnodigt om deel te nemen aan dit avontuur door hen te vertellen: “Wil je de moed hebben om deze attractie te beleven?” Ben je dapper genoeg om op deze rit te gaan? “Ik vond het een geweldig idee en een uitstekende titel voor een nummer. Vanaf daar begon ik dit concept te ontwikkelen. Voor een seizoen als Halloween gaat moed niet alleen over het rijden op een spannende attractie, maar meer in het algemeen om de angsten onder ogen te zien die we allemaal diep van binnen hebben Het is in deze geest bijvoorbeeld dat ik de tekst herschreef voor het muzikale moment op Central Plaza tijdens “Mickey’s Halloween Celebration” in vergelijking met vorig jaar: “Ben je dapper genoeg om angsten in jezelf onder ogen te zien?
?? You are indeed a composer and lyricist. How did you write this song?
I always start with the lyrics. This is the concept on which I rely to find the right musical atmosphere. So I write a first draft from which I build my music. Then I adjust the different elements as things progress. For a title like “Are You Brave Enough?” it was necessary to find the right balance between a form of lightness and a dark side. Because at Halloween, we have fun, but we have fun scaring ourselves!
?? Je bent inderdaad een componist en tekstschrijver. Hoe heb je dit lied geschreven?
Ik begin altijd met de teksten. Dit is het concept waarop ik vertrouw om de juiste muzikale sfeer te vinden. Dus ik schrijf een eerste versie van waaruit ik mijn muziek bouw. Vervolgens pas ik de verschillende elementen aan naarmate de dingen vorderen. Voor een titel als “Are You Brave Enough?” het was noodzakelijk om de juiste balans te vinden tussen een vorm van lichtheid en een donkere kant. Omdat we op Halloween plezier hebben, maar we hebben ook plezier om onszelf bang te maken!
?? How did you translate that into music?
Already, the chorus combines great lyrical flights with descending patterns typical of music of this period. But Halloween is also a party full of surprises, and I wanted it to feel in harmony. This is the reason why I have added here and there sequences of chords that we do not necessarily expect, precisely to surprise the listeners. Finally, for rhythm, I wrote a bass line both energetic and dark, which can be declined in different forms, while remaining recognizable.
?? Hoe heb je dat vertaald in muziek?
Het koor combineert al geweldige lyrische vluchten met dalende patronen die typerend zijn voor de muziek van deze periode. Maar Halloween is ook een feest vol verrassingen en ik wilde dat het in harmonie zou voelen. Dit is de reden waarom ik hier en daar sequenties van akkoorden heb toegevoegd die we niet noodzakelijk verwachten, juist om de luisteraars te verrassen. Ten slotte schreef ik voor ritme een baslijn, zowel energiek als donker, die in verschillende vormen kan worden afgewezen, maar toch herkenbaar blijft.
?? “Are you Brave Enough? ” is indeed the musical anthem of this Halloween Festival, that you have adapted to the different events of the season.
It was a real challenge to imagine different ways of presenting this song, depending on the places and situations. In “Attention … Méchants !”, the show performed at the Castle Stage, it appears at the end, for the grand finale of Ursula. Since it is a live performance, I treated it in a very theatrical way, as for a musical, writing it so that the Sea Witch can afford to be very exuberant in her interpretation.
?? “Are you Brave Enough?” Is inderdaad het muzikale volkslied van dit Halloween-festival, dat je hebt aangepast aan de verschillende evenementen van het seizoen.
Het was een echte uitdaging om verschillende manieren voor te stellen om dit nummer te presenteren, afhankelijk van de plaatsen en situaties. In “Attention … Méchants!”, De show uitgevoerd op de Castle Stage, lijkt het aan het einde, voor de grote finale van Ursula. Omdat het een live-uitvoering is, heb ik het op een zeer theatrale manier behandeld, net als bij een musical, zo geschreven dat de Sea Witch het zich kan veroorloven zeer uitbundig te zijn in haar interpretatie.
?? How did you approach the arrangement of this version?
I started with a pop / rock sound, adding an orchestral dimension so that it fits at best into the musical color of the show. It was the Italian composer Marco Marinangeli, regular contributor to Disneyland Paris, who wrote all the other arrangements and I had access to his demos during the writing process to guide me. For his part, with the complicity of Robert Fienga, Music Senior Manager, he slipped a nod to my theme at the opening, so as to give the public a taste of the finale. Marco and I worked in parallel, then the orchestrator Mike Watts (Tangled, Toy Story 3, The Princess and the Frog) made one last touch to unify perfectly all.
?? Hoe hebt u de indeling van deze versie benaderd?
Ik begon met een pop / rock-geluid en voegde een orkestrale dimensie toe, zodat deze het beste past in de muzikale kleur van de show. Het was de Italiaanse componist Marco Marinangeli, die regelmatig bijdroeg aan Disneyland Parijs, die alle andere arrangementen schreef en ik had tijdens het schrijfproces toegang tot zijn demo’s om mij te begeleiden. Van zijn kant, met de medewerking van Robert Fienga, Senior Music Manager, liet hij bij de opening een knipoog naar mijn thema glijden om het publiek een voorproefje van de finale te geven. Marco en ik werkten parallel, toen maakte de orkestrator Mike Watts (Tangled, Toy Story 3, The Princess and the Frog) een laatste aanpassing om alles perfect te verenigen.
?? The version presented in front of the Twilight Zone Tower of Terror in Walt Disney Studios Park takes us to a whole new world.
It is a typical arrangement of the big bands of the 1930s, as an echo of the golden age of the Hollywood Tower Hotel. It was another kind of challenge. When you’re only an arranger, the music is not yours, and it’s easy to imagine variations. But when you are the composer yourself, that you have a very precise idea of your song, it is more difficult to change. For “Are You Brave Enough? I had started with the version of the show with Ursula. It was particularly entrenched in my mind. It really took me to get away from it to imagine the Tower of Terror’s version. So I plunged into this “swing” atmosphere, with a lot of brass, and I slipped a quote from the theme of The Fourth Dimension to the extent that the clip tells a story that takes place precisely in the attraction.
?? De versie die wordt gepresenteerd voor de Twilight Zone Tower of Terror in Walt Disney Studios Park neemt ons mee naar een hele nieuwe wereld.
Het is een typisch arrangement van de grote bands uit de jaren 1930, als een echo van de gouden eeuw van het Hollywood Tower Hotel. Het was een ander soort uitdaging. Als je alleen een arrangeur bent, is de muziek niet van jou, en het is gemakkelijk om variaties voor te stellen. Maar als je zelf de componist bent, en je een heel precies idee hebt van je nummer, is het moeilijker om te veranderen. Want “Are You Brave Enough? was ik begonnen met de versie van de show met Ursula. Het was met name in mijn gedachten geworteld. Het kostte me echt moeite om er vanaf te komen om me de versie van de Tower of Terror voor te stellen. Dus ging ik hier op in” swing “-sfeer, en ik heb een citaat uit het thema van De Vierde Dimensie geschoven in de mate dat de clip een verhaal vertelt dat zich precies in de attractie afspeelt.