Is there actually an annual pass discount for Disney Hotels in Disneyland Paris? Or not?

ℹ️ Translate this article in another language? Click on the flags in the left corner below !

Ik zeg al jaren dat een korting voor jaarpassen bij het boeken van Disney Hotels eigenlijk zo goed als niet bestaat, in het verleden heb ik al 10-tallen voorbeelden gezien bij het zelf boeken van Disney Hotels en het opzoeken naar de prijzen op andere platforms. En ik kwam steeds tot het besluit dat er eigenlijk geen korting is, toch zou dit één van de voordelen moeten zijn als je een jaarpas hebt. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat er nog altijd geen online platform is om met je jaarpas een Disney Hotel te boeken en dat je nog steeds moeten bellen naar Disneyland Paris. Zijn we nog in de ’90’s?

Als je kijkt naar de voorwaarden bij de jaarpassen is de “korting voor jaarpassen bij Disney Hotels” ook een beetje aangepast, vroeger stond er nog een percentage korting bv. bij Infinity -35% daarna werd dit stilletjes veranderd naar een “vanaf prijs” en nu staat er gewoon een “prijsvoorbeeld” en op een andere voorbeeld staat er gewoon een “vinkje”, op die manier is het altijd juist. Dus ook officieel wordt er niet meer gesproken van korting. Met de prijzen kunnen ze doen wat ze willen volgens vraag en aanbod, en is uw korting onbestaande.

Vandaag had ik opnieuw een bevestiging van deze theorie. Ik had voor het weekend van 13 & 14 november 2021 een reservatie gemaakt voor Disney’s Hotel Santa Fé voor 1 nacht zonder ontbijt en dat was 238 euro, dit was de prijs via Hotels. com (Expedia), daarna belde ik naar Disneyland Paris om de prijs te vragen met een Infinity Pass (de duurste pas die normaal de grootste korting zou moeten geven) en hier was de prijs 221 euro. En hoewel dit goedkoper is dan de 238 euro die ik bij Expedia kreeg, veronderstel ik toch dat ook Expedia een commissie krijgt op zo’n reservatie. Als die commissie 20 euro is voor Expedia kom je aan ongeveer dezelfde kamerprijs voor Disney’s Hotel Santa Fé, met of zonder jaarpas het maakt geen verschil. Je betaalt dus gewoon een kamer zonder tickets.

3 thoughts on “Is there actually an annual pass discount for Disney Hotels in Disneyland Paris? Or not?

  1. Hoe die prijs voor boekingplatforms als expedia werkt heb ik nooit begrepen, maar boeken via Disney betekent nog steeds de aangekondigde korting. Tot 50% met infinity als je maar vroeg genoeg boekt. Zijn het aantal kamers van -50% volzet dan wordt de korting stapsgewijs verlaagt tot er uiteindelijk geen korting met geldt. Best is bellen naar de infinitylijn ipv naar de Nederlandstalige lijn, daar zijn ze iets opener over de prijs.

    Bijkomend probleem is dat de prijs vroeger makkelijker te ‘voorspellen’ was aan de hand van de prijstabel voor arrangementen. Dan was de truc om de ticketprijzen eraf te trekken en er 10% bij te tellen. Recent zijn de prijzen voor arrangementen echter gewijzigd, daar wordt nu niet meer gewerkt met kortingen en aanbiedingen maar met variabele prijzen. Dit omdat de prijzen zogezegd voor elk land verschillend waren en daar heeft Europa over gereclameerd. ‘Bedankt’, Europa… In werkelijkheid was de (basis)prijs gewoon overal hetzelfde (behalve mss voor de uk waarvoor de wisselkoers jaarlijks werd vastgesteld bij het opstellen van de prijstabel) maar kon de aanbieding en dus de korting verschillen. Die korting stond steeds vermeld op de website en dus was het een veel transparanter en beter systeem dan het huidige.

    Wat de room-only boekingen met jaarpaskorting betreft is de truc om, als je dusdanig laat boekt dat de korting minder dan 30% is geworden, te vragen naar de room-only prijs zonder jaarpaskorting. Die kan namelijk tot -30% zijn (vergeleken met -50% voor infinity en -40% voor magic plus/flex en de clubcard) maar volgt een eigen inventaris om stapsgewijs te verlagen. Hebben dusdanig veel gasten geboekt met infinity dat de korting geen -50% maar bijvoorbeeld nog slechts -15% bedraagt terwijl er nog nauwelijks room-only kamers zonder jaarpaskorting de deur uit zijn voor dezelfde aankomstdatum kan je alsnog -30% korting scoren. Moet je wel zelf aan denken om dit te vragen. Boodschap is hoe dan ook om zo vroeg mogelijk te boeken.

    Wel heb ik het vermoeden dat op bepaalde data waarvan Disney weet dat ze populair zijn de inventarissen met de hoogste korting worden overgeslagen en prijzen bij aanvang geen -50% maar slechts -35% bedragen voor bijvoorbeeld infinity.

  2. Vraag en aanbod, zo simpel als dat. En dit is al véééél langer het geval dan nu. Meer dan 10 jaar geleden, zat ik met twee naast elkaar naar Disneyland Paris te bellen voor Sequoia Lodge voor dezelfde dagen en we kregen beiden een andere prijs.

  3. De prijsstrategieën zijn de afgelopen 10 jaar wel een aantal keer verandert. Bellen is ook niet altijd een garantie, want afhankelijk van de medewerker die je aan de lijn krijgt. Bij mij zou het ook niet de eerste keer zijn dat men mij een verkeerde prijs geeft (voor een verkeerde datum of een verkeerd hotel). Daarom steeds goed navragen of vergelijken met de prijs die je verwacht te krijgen.

    Vraag en aanbod zou ik het dus niet durven noemen. Eerder beschikbaarheid. Disney weet op voorhand wel welke data populair zijn en dit ‘hoogseizoen’ zal een hogere basisprijs krijgen. De korting die van die basisprijs gaat is afhankelijk van de (overgebleven) beschikbaarheid. Dat Disney zomaar kan vragen wat ze willen klopt niet. Aan de receptie van elk Disney Hotel is een prijslijst te vinden. Daar mogen ze uiteraard van afwijken door korting te geven. Maar verder dienen ze zich daar wel aan te houden en mogen ze dus niet zomaar vragen wat ze willen, laat staan die prijzen zomaar laten variëren door vraag/aanbod.

    En tot voor vorig jaar het nieuwe systeem werd ingevoerd was de verhouding tussen deze prijzen en de prijzen voor arrangementen ook meestal hetzelfde, meestal zo’n 10% (alleen hotel Cheyenne week daar in af de laatste jaren met een hogere korting voor arrangementen en dus een in verhouding duurdere prijs voor jaarpashouders).

    Als je het zo bekijkt moet men inderdaad wel toegeven dat, vergeleken met de doorsnee bezoeker die meestal een arrangement zal boeken de korting van bijvoorbeeld 50% die Disney meedeelt, in werkelijkheid slechts 45% korting is.

    In feite ging het jaren heel goed met de jaarpaskortingen voor hotels, ze klopten steeds vergeleken met de arrangementen (mits de niet gecommuniceerde korting hiervan in rekening genomen). Het is pas sinds kort dat Disney het ons moeilijk heeft gemaakt door minder open over deze prijzen te communiceren. Waar men vroeger nog een blik kon werpen op de prijstabel op de website, vrees ik dat nu de enige manier is om de prijzen te controleren is om deze op te vragen bij de receptie van het betreffende Disney Hotel.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

code

Chinese (Simplified)DutchEnglishFrenchGermanItalianJapaneseSpanish
HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com