Interview met, ex-ambassadeur, Osvaldo del Mistero over Halloween 2020

U herinnert zich Osvaldo del Mistero waarschijnlijk nog als de ambassadeur van Disneyland Parijs in 2011-2012. Gepassioneerd door entertainment, werkt hij sinds 2018 als Producer bij Disneyland Paris – een droom die uitkomt! In deze rol was hij verantwoordelijk voor het Pirates and Princesses Festival, Timons Matadance, Frozen 2: An Enchanted Journey en het iconische Disney’s Halloween Festival.
“Wat ik zo leuk vind aan Halloween, is dat het een feest is. De herfst is nog maar net begonnen en er zijn nog veel zonnige dagen voor ons om plezier te hebben. De kleuren van dit seizoen zijn erg warm en hebben zo’n meeslepende kwaliteit. Zodra je Disneyland Park binnenstapt, merk je de verandering meteen. Het is een unieke kans om het park onder een ander licht te herontdekken ”, aldus Osvaldo.

EEN KLASSIEKER IN DISNEYLAND PARIJS
Osvaldo was vooral dol op Halloween en maakte er een punt van om opnieuw contact te maken met alle ingrediënten waardoor gasten jaar na jaar verliefd werden op dit speciale seizoen, te beginnen met decoraties die prominent aanwezig waren in Main Street, USA, en in Frontierland. “Vanaf 26 september kunnen onze gasten het park zien zoals ze het graag zien tijdens Halloween, versierd met pompoenen, bloemendecoraties en verlichting op elk gebouw.”
Zoals Osvaldo graag aangeeft, is een van de unieke aspecten van Halloween in Disneyland Parijs de grote verscheidenheid aan inspiraties en ervaringen. “Ons Halloween-festival is als een lappendeken. Het verwijst duidelijk naar het Angelsaksische festival, maar we wilden ook zeker een Disney-tintje toevoegen. Als je bijvoorbeeld door Main Street USA slentert, kun je langs de straat en in gebouwen spoken zien. Ze vertegenwoordigen inwoners uit vervlogen tijden die terugkomen om het park te bezoeken als geesten – iconische personages zoals de burgemeester of de drie Barbershop-zangers. In Frontierland is het thema bedoeld om te herinneren aan herfst. De pompoenmannen zijn dit seizoen onze mascottes en Fuente del Oro Restaurante is een eerbetoon aan de Mexicaanse cultuur en de Disney Pixar-film Coco. Afhankelijk van waar je bent in het park, wordt Halloween op een andere manier gevierd. ”

EEN UITDAGING VOOR DE VERBEELDING
Dit Halloween-seizoen is een beetje speciaal, aangezien de teams van Disneyland Paris creativiteit en flexibiliteit moesten tonen om zich aan te passen aan de huidige context. “Zodra Disneyland Paris heropende, innoveerden we en veranderden we onze benadering van entertainment. Dat geldt ook voor dit festival, dat is aangepast aan de huidige situatie. ”
Eén van de hoogtepunten van Disney’s Halloween Festival zijn speciale meet & greets met Disney-figuren. Disneyland Paris-teams gebruikten hun verbeeldingskracht voor personage-optredens die fysieke afstandelijkheid respecteren. Dat is hoe de “Selfie Spots” met succes gelanceerd werden na de heropening van het resort. Osvaldo en zijn team hadden plezier met het heroverwegen en veranderden in een Halloween-ervaring.
“Vanaf 26 september verwelkomen we een groot aantal Disney-personages, waaronder Mickey en vrienden, in hun meest iconische Halloween-outfits. Disney Villains zullen ook te zien zijn, met name de Queen of Hearts en de angstaanjagende Jafar. Naast het Kasteel van Doornroosje kun je Maleficent of Ursula tegenkomen. En dat is niet alles! Vanaf 1 oktober wachten Disney Villains in Studio Theatre in Walt Disney Studios Park op je bezoek voor exclusieve selfiemogelijkheden. Gedurende de dag zullen voor het eerst maximaal 8 Disney Villains aanwezig zijn. Onze gasten krijgen de gelegenheid om op dezelfde locatie verschillende Disney-figuren te ontmoeten, waarvan sommige alleen voor Halloween verschijnen. Het is echt een unieke kans! ”
Een unieke kans ook bij Meet Mickey Mouse, een belangrijke Selfie Spot-locatie dit seizoen. “Het prachtige podium in de standby-lijn werd niet optimaal benut, dus probeerden we het anders te gebruiken. We gebruiken het als een personage meet and greet met Mickey and Friends, en de set weerspiegelt volledig het thema van dit seizoen. Op dezelfde manier realiseerden we ons bij Studio Theatre dat we een bijzonder meeslepende Selfie Spot-ervaring konden creëren. ”

FANTASTISCHE SFEER
De teams van Disneyland Paris hebben al hun talent gebruikt om deze stadia tot leven te brengen, waar kunst en technologie op een slimme manier met elkaar verweven zijn. “Bij Meet Mickey Mouse hebben we besloten om ons te concentreren op een traditionele versie van Halloween, met sinaasappel- en pompoentinten die perfect aansluiten bij onze verhalen. Kostuums zijn ook erg belangrijk. Ze dompelen gasten onder in de geest van Halloween. ”
Bij Studio Theatre is de sfeer heel anders als Disney Villains het podium betreden. “We vonden geweldige muziek die bij deze ontmoeting paste, de verlichting van de ruimte werd veranderd, schermen en projecties werden toegevoegd. Toen we dachten aan enscenering, wilden we spelen met het beangstigende gevoel dat Disney Villains oproept, terwijl we ervoor zorgen dat het ook niet afschrikwekkend zou zijn. We waren op zoek naar iets kleurrijks en vrolijks, zelfs met ervaringen die ietwat beangstigend bedoeld waren. Het resultaat is een geslaagde mix tussen duisternis en licht, die Disney Villains perfect kenmerkt. ”

VERRASSING, VERRASSING!
In 2020 biedt Disney’s Halloween Festival een nieuwe ervaring op basis van het onverwachte. “Als we aan Halloween denken, denken we vaak aan kinderen die kostuums dragen en van deur tot deur gaan om snoep te verzamelen. Er is een heel leuk ‘verstoppertje’-element in deze traditie, en we dachten dat we dit idee konden ontwikkelen en het leuk zouden maken voor onze gasten. Dus we dachten dat de dag zich zou kunnen ontvouwen met onderweg veel verrassingen. ”
Deze gedachte sprak Disney-schurken zoals Ursula of Maleficent zeker aan, die niet graag horen wat ze moeten doen. Ze besloten om mee te doen, op voorwaarde dat het volgens hun eigen schema zou zijn! “Onze gasten moeten voorbereid zijn op alles wat er gebeurt – Disney Villains kunnen op elk moment en overal verschijnen. We hadden zo veel plezier ermee om hiermee te spelen en een nog interactievere ervaring te creëren dan in voorgaande jaren. ”
Het Halloween Festival van dit jaar belooft best bijzonder te worden. “Kerst heeft zo’n traditionele kant, met heel specifieke tradities. Halloween is veel flexibeler. We gaan aan de slag met nieuwe en leuke dingen, waardoor we onze creativiteit kunnen vergroten. Het is zo geweldig om met nieuwe ervaringen te komen. Van Selfie Spots tot exclusieve producten met onze Food and Beverage-partners, Disneyland Paris biedt een 360-graden ervaring. Alles is gemaakt om onze gasten onder te dompelen in de geest van Halloween. Nu wachten we gewoon op jouw! ”



 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

code

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com