Interview with Romain Costa for the release of his new pins on The Sword in the Stone (NL/ENG)

?? After proposing a collection of pins on the theme of The Little Mermaid last year, Romain Costa returns this year with a new collaboration for Disneyland Paris on The Sword in the Stone!

The three limited edition pin’s (400 copies, € 16.99 per unit) will be released this Saturday, February 29 at The Disney Gallery (Disney Village).

Book through the Lineberty application on February 27 from 6 p.m.

?? Nadat hij vorig jaar een verzameling pinnen over het thema van de kleine zeemeermin had voorgesteld, keert Romain Costa dit jaar terug met een nieuwe samenwerking voor Disneyland Parijs over The Sword in the Stone!

De drie limited edition-pinnen (400 exemplaren, € 16,99 per eenheid) worden aanstaande zaterdag 29 februari uitgebracht in The Disney Gallery (Disney Village).

Boek via de Lineberty-applicatie op 27 februari vanaf 18.00 uur.

?? We met Romain on this occasion to ask him a few questions. Originally from Lille, in the North of France, Romain started studying architecture in Brussels where he discovered urban culture and electronic music. After returning to his hometown for a few years where he worked as an architect, he came to settle in Paris. He started to develop in parallel with his main activity, the universe of his Instagram and his blog (romaincosta.com): a mix between architecture, lifestyle and fashion. A good way for him to compose between the rigor of the architectural profession in the office he co-founded, Costa Bonnamour Architectures and his passions as well as other committed projects that are close to his heart.

?? We hebben Romain bij deze gelegenheid ontmoet om hem een paar vragen te stellen. Oorspronkelijk afkomstig uit Lille, in het noorden van Frankrijk, begon Romain architectuur te studeren in Brussel, waar hij de stedelijke cultuur en elektronische muziek ontdekte. Na zijn terugkeer naar zijn geboortestad voor een paar jaar waar hij als architect werkte, vestigde hij zich in Parijs. Hij begon zich parallel met zijn hoofdactiviteit, het universum van zijn Instagram en zijn blog (romaincosta.com) te ontwikkelen: een mix tussen architectuur, lifestyle en mode. Een goede manier voor hem om te componeren tussen de strengheid van het architectenberoep in het kantoor dat hij mede oprichtte, Costa Bonnamour Architectures en zijn passies, evenals andere toegewijde projecten die hem na aan het hart liggen.

?? What’s your connection to Disney? And with Disneyland Paris more precisely?
Since childhood, I have been very attached to Disney movies (every Christmas, I had two VHS as a gift). I learned to draw by drawing Disney characters and my first Barbie was The Little Mermaid Barbie character! Besides, when talking about The Little Mermaid, it is the memory that marked me the most when I came at 5 years old for the first time to Disneyland Paris: to see the Little Mermaid and Prince Eric in the parade.

?? Wat is jouw connectie met Disney? En met Disneyland Parijs preciezer?
Sinds mijn jeugd ben ik erg gehecht aan Disney-films (elke kerst had ik twee VHS als cadeau). Ik heb leren tekenen door Disney-personages te tekenen en mijn eerste Barbie was The Little Mermaid Barbie-personage! Trouwens, als ik het over De kleine zeemeermin heb, is het de herinnering die me het meest opmerkte toen ik op 5-jarige leeftijd voor het eerst naar Disneyland Parijs kwam: om de kleine zeemeermin en prins Eric in de parade te zien.

?? What are your favorite Disney movies and characters?
I have four favorite movies I could watch and watch again: The Little Mermaid, The Sword in the Stone, Beauty and the Beast and Aladdin. I believe that my favorite character among all these films remains Archimedes!

?? Wat zijn je favoriete Disney-films en personages?
Ik heb vier favoriete films die ik kon bekijken en opnieuw bekijken: The Little Mermaid, The Sword in the Stone, Beauty and the Beast en Aladdin. Ik geloof dat mijn favoriete personage onder al deze films Archimedes blijft!

?? Why did you choose the theme of The Sword in the Stone?
I chose to work around the father figure of Merlin, who represented when I was a child the idealized image of what it should be like to have a caring and loving father. I wanted to highlight the story of Merlin and Arthur, this young man who does not believe in him, frail, who feels like he has no place in the world but who reveals himself at the end and achieve great things.

In a certain way in The Sword in the Stone, I identify with the character of Arthur and that’s why I wanted to highlight the support of a benevolent adult who allowed him to reveal himself and live his life.

?? Waarom heb je het thema van The Sword in the Stone gekozen?
Ik koos ervoor om rond de vaderfiguur van Merlin te werken, die toen ik een kind was het geïdealiseerde beeld vormde van hoe het zou zijn om een zorgzame en liefhebbende vader te hebben. Ik wilde het verhaal benadrukken van Merlin en Arthur, deze jonge man die niet in hem gelooft, broos, die het gevoel heeft dat hij geen plaats in de wereld heeft, maar die zich aan het einde openbaart en geweldige dingen bereikt.

In The Sword in the Stone identificeer ik me op een bepaalde manier met het karakter van Arthur en daarom wilde ik de steun benadrukken van een welwillende volwassene die hem toestond zichzelf te openbaren en zijn leven te leiden.

?? We find in this collection the tower of Merlin. We imagine that it is the architectural side that is dear to you that you wanted to highlight?
In each of my collections I absolutely wanted to find my passion and my profession: architecture. Disney films nourished my childhood with the incredible decorations and architectural drawings that can be seen there. Merlin’s tower refers to the symbolism of ruin and fragility. Besides, one of my favorite scenes is the one where Merlin fills the holes in the roof with umbrellas, umbrellas that we find on the pine’s.

?? We vinden in deze collectie de toren van Merlin. We stellen ons voor dat het de architectonische kant is die je dierbaar is die je wilde benadrukken?
In elk van mijn collecties wilde ik absoluut mijn passie en mijn beroep vinden: architectuur. Disney-films voedden mijn jeugd met de ongelooflijke decoraties en architectuurtekeningen die daar te zien zijn. Merlins toren verwijst naar de symboliek van ruïne en kwetsbaarheid. Trouwens, een van mijn favoriete scènes is die waar Merlijn de gaten in het dak vult met paraplu’s, paraplu’s die we op de dennen vinden.

?? How did you work for this collaboration with Disneyland Paris on the pins in terms of inspiration and ideas?
For films, it was obvious! Also for the theme, worked around the paternal and benevolent figure. Then, with regard to the method, I worked in the way that for an architectural project, looking for a logic and a system: developing each series with a character pin, an architectural pin and an object or faithful pin companion.

?? Hoe werkte je voor deze samenwerking met Disneyland Paris op het gebied van inspiratie en ideeën?
Voor films was het duidelijk! Ook voor het thema, werkte rond de vaderlijke en welwillende figuur. Vervolgens werkte ik met betrekking tot de methode op een manier die voor een architecturaal project op zoek was naar een logica en een systeem: elke serie ontwikkelen met een karakterpin, een architecturale pin en een object of trouwe metgezel.

HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com